Teorie SEO

Marketing-ul Online, cum a apărut și cum se împarte

Marketing-ul Online (ro: market-ul pe Internet) este o ramura a mult mai cunoscutului domeniu intitulat Marketing si a luat nastere in anul 1994 cand HotWire a vandut primul spatiu publicitar sub forma de banner. In diferite publicatii market-ul online poate aparea sub denumirea de „online advertising”, „internet marketing” sau „e-marketing”.

Scopul marketing-ului online este acela de a spori vanzarile (acesta fiind scopul marketing-ului in general) si notorieta unei companii in mediul online.

Marketing-ul Online este impartit in urmatoarele categorii:

  • Afisarea de publicitate (en, dispay advertising);
  • Marketing pe motoare de cautare (en, search engine marketing), sau simplu SEM;
  • Optimizarea pentru motoare de cautare (en, search engine optimization), sau simplu SEO;
  • Social media marketing, sau simplu SMM;
  • E-mail de publicitate (en, e-mail marketing);
  • Marketing prin sistemul de „recomandari” (en, referral marketing);
  • Marketing afiliat (en, affiliate marketing);
  • Inbound marketing;
  • Marketing-ul prin continut.

Marketing pe motoare de cautare (en, search engine marketing), sau simplu SEM este un tip aparte de marketing online care se ocupa de imbunatatirea pozitiei unui site in rezultatele motoarelor de cautare. In general tehnica SEM se bazeaza pe „link building”, afisarea de anunturi platite la cautari sau afisarea de continut prin intermediul retelelor de publicitate (cost-per-click/pay-per-click, cost-per-mile sau cost-per-action). Aceste metode de promovare au scopul ca site-ul respectiv sa fie pozitionat cat mai sus in rezultatele motoarelor de cautare, la cautari dupa anumite cuvinte cheie.

Marketing-ul pe motoarele de cautare se afla in stransa legatura cu optimizarea pentru motoarele de cautare (SEO), defapt aceasta reprezinta o parte importanta din SEM.

SMM (social media marketing) se refera la cumulul de actiuni intreprinse pe platformele sociale pentru a face cunoscut produsul (fie el un produs fizic, serviciu sau informatie) pe care urmeaza sa-l vinzi si pentru a construi o relatie cu publicul tau tinta.

Marketing-ul prin continut, cuprinde „video marketing-ul”, „article marketing-ul”, sau „image marketing-ul”. Cu putina imaginatie poti pune in circulatie cateva glume care sa puna produsul tau intr-o lumina buna si sa-l faca cunoscut. O poezie, o rima reprezinta o alta modalitate prin care poti sa iti promovezi produsul.

Strategii de marketing online

Despre marketing, in general si despre strategiile de marketing s-au scris nenumarate randuri, atat pe suport de hartie cat si pe suport electronic. Principiile marketing-ului traditional se aplica si la marketing-ul online. O strategie buna de marketing trebuie sa atinga 2 laturi, cea emotionala si cea practica.

Latura emotionala poate fi atinsa prin diferite actiuni, evenimente sau servicii oferite gratuit potentialilor clienti. Aceasta se poate face cu prilejul diverselor sarbatori (de Paste, de Craciun, cu ocazia zilelor de nastere, etc). Elementele grafice, cuvintele induisetoare, lacrimile sau sloganurile reprezinta deasemenea strategii de marketing care ating latura emotionala a clientelei.

In contrast cu aceasta, latura practica va fi atinsa prin oferte si promotii speciale ale caror scop este consolidarea pozitiei de piata in fata concurentilor.

In loc de incheiere

Acum, cititorule, ca stii acestea, mai am un singur sfat:

„Daca vrei sa vinzi online, daca vrei sa te faci cunoscut online, absolut orice pas pe care-l faci online, trebuie sa fie dirijat regulile marketing-ului online” – Autor necunoscut de mine.

One thought on “Marketing-ul Online, cum a apărut și cum se împarte

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *