Teorie SEO

Link Building si metode de construire a unei retele de link-uri

Link building-ul (in romana, construire de link-uri) este una dintre cele mai importante tehnici de optimizare pentru motoarele de cautare si consta in obtinerea de link-uri (gratuite sau platite) pe diverse site-uri catre site-ul tau.

Cea mai usoara metoda de a obtine link catre site-ul tau este schimbul de link-uri (mai este numit si reciprocal link – ro., link reciproc). Marele avantaj al acestei tehnici este dat de faptul ca negocierea pentru schimb are loc, de regula, pe un forum si pentru o perioada de cateva zile vei avea vizitatori reali. Depinde de calitatea continutului site-ului tau si de frecventa cu care, tu, ca proprietare de site actualizezi continutul, sa transformi acesti vizitatori ocazionali in vizitatori fideli. Dezavantajul este dat de faptul ca daca nu stii cand sa te opresti ajungi sa construiesti asa numita „ferma de link-uri” si care cu siguranta va avea un impact negativ asupra pozitionarii site-ului tau in rezultatele indexarii de catre motoarele de cautare.

Cea mai eficienta, si cel mai dificil de implementat este asa numita metoda „naturala” de obtinere de link-uri. Aceasta presupune ca vizitatorul sa aprecieze cu adevarat continutul site-ului tau si sa-l „recomande” vizitatorilor site-ului sau. Avantajul unui continut bun este dat si de faptul ca vizitatorul, prin diverse canale de comunicare (mail, chat, post pe un forum etc) va recomanda articolul de pe site-ul tau (sau poate chiar site-ul) prietenilor sai, ceea ce iti va aduce din nou vizitatori reali. SI ASTA ESTE CEEA CE CONTEAZA CU ADEVARAT!

Am vorbit despre metoda basic (ca sa ii spunem asa) de obtinere de link-uri si despre metoda de top. Pe langa acestea exista si o a treia metoda si anume, proprietarul unui site web plateste o suma de bani sau ofera un serviciu unui proprietar al altui site web pentru a pune link catre site-ul sau. Aceasta metoda este costisitoare din punct de vedere financiar, si eficienta atata timp cat site-ul pe care platesti ca sa ai link nu devine „ferma de link-uri”. Prin urmare recomand sa fi-ti cu bagare de seama innainte sa incheia-ti un bussiness de acest tip pentru ca implica 2 riscuri:

  1. link-ul pentru care ai platit sa fie scos dupa un timp;
  2. site-ul pe care ai cumparat link devine ferma de link-uri si te vei afla in pozitia in care trebuie sa platesti pentru ca link-ul tau sa fie scos de pe respectivul site.

Printre cele mai eficiente metode de obtinere a link-urilor gratuite se numara:

  • Inscrierea in directoare, personal le evit pe cele care solicita link reciproc (mare atentie in alegerea directorului, unele directoare pot sa faca mai mult rau decat bine);
  • Semnaturi pe diverse forumuri (foarte eficiente daca esti si activ pe forumurile respective);
  • Link-uri in template-uri (html/css sau diferite CMS-uri) oferite gratuit;
  • O activitate intensa pe platformele de socializare;
  • Comentarii la diferite articole pe bloguri;
  • Publica articole pe site-uri care accepta articole pe nisa ta;
  • Organizeaza un concurs online.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *