Motorul de cautare Google si Page Rank-ul

Page rank-ul (ro, rangul unei pagini de internet) este un algoritm de analiza a link-urilor din paginile web-ului mondial. Algoritmul dezvoltat de Lary Page, ca parte dintr-un proiect de cercetate despre un motor de cautare, este folosit de motorul de cautare Google pentru a acorda fiecarui site web un numar de „importanta” (spun numar pentru ca nustiu cata importanta mai are page rank-ul in stabilirea calitatii continutului unui site web). In putine cuvinte, page rank-ul este un numar cuprins intre 0 si 10.

Algoritmul care sta in spatele page rank-ului a fost dezvoltat la Universitatea Stanford din California, Statele Unite ale Americii. Chiar daca numele de page rank este marca inregistrata google, patentul apartine universitatii unde Lary a fost student, google detinand o licenta exclusiva de utilizare a patentului. Alaturi de Lary, la dezvoltarea algoritmului a mai participat si Serghei Brin.

Cum functioneaza algoritmul?

Pentru motorul de cautare google, un link venit dinspre un alt site reprezinta un vot de incredere; el luand in considerare doar link-urile de la site-uri care au PageRank mai mare sau egal cu 4. Cu toate acestea, google evalueaza link la o valoarea mai mica decat cea a site-ului de unde provine acel link. Astfel, page rank-ul dat paginii „copil” de catre pagina „parinte” scade direct proportional cu numarul de link-uri aflate pe pagina parinte.

Cu alte cuvinte, este mai indicat un link pe o pagina cu PR4 care are 2 link-uri, in schimbul unui link pe o pagina cu PR6 dar care are 5 link-uri externe.

Pentru a afla page rank-ul paginii tale poti folosi acest utilitar online.

Add a Comment

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *