Alegerea unei retele de publicitate

Prima decizie, pe care trebuie sa o iei atunci cand alegi sa promovezi afacerea sau serviciul tau prin intermediul unei retele de publicitate, este daca sa apelezi la o retea de publicitate mica, sau una cu renume. Fiecare dintre cele doua prezinta avantaje si dezavantaje, pe care le voi detalia; Unul dintre dezavantajele utilizarii unei retele mari il reprezinta costul ridicat, pe alta parte obtii rezultate intr-un timp mai scurt decat in cazul utilizarii unei retele de publicitate mica.

A doua alegere pe care trebuie sa o faci pentru promovarea printr-o astfel de strategie este legata de tipul de campanie publicitara pe care il vei alege (plata pentru vizualizari, plata pentru click, afiliere). Pentru un business solid, afilierea reprezinta una dintre cele mai eficiente metode de promovare si alegerea acestei strategii este semn al unui business ajuns la maturitate. La polul opus se situeaza reclama pentru vizualizari, cunoscuta si sub denumirea de cost-per-mile (CPM). Avantajul acestui tip de reclama este dat de pretul mic, iar in timp poate crea un adevarat brand in ochii celor care vad anuntul/reclama/banner-ul tau.

In schimb, reclama pentru click, cunoscuta sub denimirea de cost-per-click (sau simplu CPC) combina avantajele si dezavantajele celor doua, acesta fiind motivul pentru care este cel mai raspandit tip de reclama.

Stabilind o ierarhie intre cele trei tipuri de oportunitati de promovare un clasament al eficientei ar fi urmatorul:

  1. pentru advertiseri, pe primul loc se situeaza promovarea prin afiliere urmata de publicitatea CPC si CPM;
  2. pentru publisheri. Pentru ca activez in domeniu, pot sa dezvolt putin aici. Pentru publisherii cu site-uri care nu au cel putin 50 de vizitatori unici pe zi este inutila incercarea de monetizare a acestora. Publisherii care detin un site cu aproximativ 300-500 de vizitaori unici vor avea succes garantat cu reclame CPC sau CPM (acestea din urma vor avea un rezultat mai bun atunci cand sunt folosite mai multe retele de publicitate CPM intr-un sistem rotativ de afisare a reclamelor). Obligatoriu, la un site de peste 1500 de vizitatori unici pe zi se va trece la monetizarea lui prin marketing afiliat.

Pe langa cele trei tipare de promovare induse de o retea de publicitate mai exista publicitare pop-up si publicitate pop-under. Nu vom vorbi despre acestea deoarece ele reprezinta un element considerat black seo de majoritatea motoarelor de cautare si nu face obiectul site-ului nostru.

Printre cele mai cunoscute retele de publicitate online cost per click pentru Romania se numara google adsense si etarget. In timp de eTarget se adreseaza atat publisher-ilor cat si advertiser-ilor, google adsense este o retea care se adreseaza doar proprietarilor de site-uri care vor sa castige bani cu site-ul lor. Echivalentul google pentru advertiseri este reprezentat de google adwords.

Add a Comment

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *