SEO este un acronim al termenului englezesc Search Engine Optimization si este parte a marketing-ului online. Tradus in limba romana, SEO inseamna „optimizare pentru motoarele de cautare”. In cateva cuvinte, o definitie a SEO ar putea suna asa : optimizarea pentru motoarele de cautare reprezinta un proces care afecteaza vizibilitatea unui site sau a unei pagini web in rezultatele motoarele de cautare.
La inceput, motoarele de cautare foloseau pentru indexarea paginilor web doar cuvintele care apareau in descrierea acestora, o tehnica pe cat se simpla, pe atat de usor de pacalit. Astfel, proprietarii site-urilor web foloseau in descrierea paginilor web cuvinte ce nu avea nicio legatura cu continutul paginile, asa ca dezvoltatorii motoarelor de cautare au fost constransi sa construiasca algoritmi mult mai puternici care includ in procesul de indexare o serie de elemente:
- numele de domeniu;
- vechiumea site-ului;
- cat de des este updatat continutul site-ului;
- cuvintele care apar in eticheta title;
- frecventa unui cuvant cheie in paginile WEB, dar si aparitia de sinonime ale acestuia;
- titlul link-urilor.
O persoana care efectueaza SEO pentru un site web trebuie sa inteleaga modul de functionare ai algoritmilor din spatele motoarelor de cautare si totodata sa intuiasca ce ar cauta vizitatorii. SEO pentru un site se imparte in 2 categorii:
- SEO on site, activitati desfasurate direct asupra site-ului prin coding (ro. activitatea de a scrie cod). Activitatile de coding SEO sunt facute fara avea un impact vizibil pentru vizitatorului site-ului. Ele fiind menite a rezolva problemele care impiedica motoarele de cautare sa afiseze site-ul pe o pozitie cat mai ridicata in cautari;
- SEO off site, reprezinta cumulul actiunilor intreprinse pentru a obtine link-uri catre site-ul tau. Procesul se numeste link building.
In timp ce prima actiune necesita un minim de cunostinte de programare, cea de-a doua poate fi facut si de catre persoane fara cunostinte tehnice. Vom dezvolta cele doua actiuni intr-un articol viitor.